Deelname aan Op School

Bij interesse in "Op School" kunt u een afspraak maken voor een persoonlijke presentatie. Indien gewenst kan een testschool worden aangemaakt. Dit zijn vrijblijvende afspraken.

Wanneer 'Op School" voldoet aan uw verwachtingen en u wilt ermee gaan werken worden verder afspraken gemaakt over het aanleveren van de gegevens op basis waarvan het contract wordt opgesteld.

1. De aanmelding
Wanneer u ervoor kiest te gaan werken met het Sociaal-emotioneel Volgsysteem Op-School, dan kunt u dat melden via info@onderwijspraktijk.nl.

U ontvangt via de mail het inschrijfformulier. Op basis van die gegevens stellen wij het contract op. Wanneer wij het getekende contract hebben ontvangen, worden de gegevens van uw school ingevoerd en wordt afgesproken vanaf wanneer u "Op School" kunt gaan gebruiken. Tevens wordt een afspraak gemaakt voor de introductie bijeenkomst.

Het contract wordt voor een jaar afgesproken en kan voor het eind van een schooljaar worden opgezegd, anders loopt het automatisch door naar het volgende schooljaar.

2. De kosten voor een licentie voor het gebruik van alle onderdelen
Er wordt eenmalig een instapbedrag van € 600,00 in rekening gebracht. Daarvoor worden alle gegevens van de school in het systeem geïmporteerd, worden de inloggegevens aangemaakt en wordt een instructie aan het team gegeven hoe het programma werkt. De school kan voor inhoudelijke vragen een beroep doen op de Onderwijspraktijk en voor technische ondersteuning hebben wij een helpdesk. Verder bedragen de kosten € 0,80 per leerling per schooljaar. Aan het eind van het schooljaar wordt alles gearchiveerd en aan het begin van het nieuwe schooljaar worden de nieuwe gegevens weer ingevoerd. Daarvoor wordt vanaf het tweede jaar dat met het programma wordt gewerkt € 55,00 in rekening gebracht.

Kosten eerste jaar: € 600,00 + € 0,80 per leerling
Kosten per volgend schooljaar: € 55,00 + € 0,80 per leerling

Voor de Parnassysgebruikers: de kosten voor de koppeling bedragen € 0,10 per leerling van de hele school per schooljaar. Dit bedrag moeten wij afdragen aan Parnassys.

NB: Parnassys wijzigt momenteel de koppeling. Dat gaat in per 1 september 2020. Het kan zijn dat de kosten bij gebruik van de koppeling nog wijzigen. Wanneer wij daar zicht op hebben delen we dat zsm mee.

3. De kosten voor een licentie voor het gebruik van alleen de leerlingenvragenlijst (smiley-lijst)

De kosten bedragen jaarlijks € 100,00 voor de licentie en € 1,00 per leerling.

Voor de koppeling met Parnassys wordt het bedrag in rekening gebracht dat wij af moeten dragen aan Parnassys (nu € 0,10 per leerling van de hele school, kan nog worden aangepast ivm wijziging van de koppeling).

4. De kosten voor eenmalig gebruik voor het in kaart brengen van problematische groepen

Wij voeren de gegevens van de betreffende groep in en de gebruikers die bij deze groep betrokken zijn.

Ellen Voogt zal na invullen van de lijsten de gegevens analyseren zowel op individueel niveau als op groepsniveau. Op basis daarvan wordt een plan geschreven en dit wordt besproken met de school.

De totale kosten bedragen € 600,00.

Wanneer analyse van meerdere groepen gewenst is, zal er een offerte op maat worden gemaakt.